Barion Pixel

A legfontosabb kérdés, hogy szerethetőnek és értékesnek gondolod-e magad? Életed hátizsákjában mintákat, „programokat”, szűrőket viszel magaddal, és nem mindegy, hogy ezek mit üzennek Neked, Önmagadról, a világról és a többi emberről.

De mindezen belül mi nevezhető normálisnak, és hol esünk túlzásba?

Te is keresed azt az életet, amit már nem a múlt terhei és a jelen akadályai határoznak meg?

Megoldásokat, működő recepteket keresünk és az egész életünket ezekből igyekszünk felépíteni. Időnként azonban kiderül, hogy ami addig hasznosnak bizonyult, mostanra már hátráltat. Ami korábban segített, most ellened dolgozik. Szeretnéd, ha mindez megváltozna?

Vannak olyan kérdések, amik új színben mutatnak meg dolgokat, de egy külső szemlélő nézőpontja is sokat segíthet. Milyen gondolatok kísérik a mindennapjaidat? Hogyan látod a világot és miként viszonyul a környezeted Hozzád?

Milyen témákban segíthetek neked?

A hozzám fordulók olyan problémákkal és kérdésekkel keresnek meg, amelyek az életvezetés, az önismeret vagy a párkapcsolat témaköreibe esnek. Emellett az online tevékenységek (közösségi oldalak, internet, okostelefon, videojátékok) és a mindennapok összefüggéseire is egyre nagyobb fókuszt helyezek, hiszen a digitális világ a hétköznapok szinte minden részébe beszűrődik.

Úgy érzed, lenne miről beszélgetnünk?
Ha kérdésed van,vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeim bármelyikén.

email: kapcsolat@villanyigergo.hu
mobil: +36 70 559-4574

Villányi Gergő vagyok, pszichológiai tanácsadó.

Miért lettem pszichológiai tanácsadó?

Mindig szívesen és kíváncsian hallgattam másokat. Egy idő után észrevettem, hogy egyre többen fordulnak hozzám, akár olyan problémáikkal is, amikről addig még senki mással nem tudtak, vagy nem mertek beszélni. Felelősséget éreztem az ilyen beszélgetések során elhangzott kérdéseim és meglátásaim hatásával kapcsolatban, ezért hamar elkezdtem beleásni magam a pszichológia különböző területeibe. Már a kezdetektől úgy gondoltam, hogy a kölcsönös bizalom kialakulása mellett nagyon fontos, hogy minden beszélgetésben tanulhatunk is egymástól a tapasztalataink, gondolataink és érzéseink révén.

Tovább

Cikkek-Írások

Kíváncsi vagy a Párkapcsolatokkal vagy a Digitális világ okozta problémákkal kapcsolatos írásaimra és arra hogyan látom ezeket a témákat? Érdekelnek Életvezetési megoldások vagy a Kultúra megszállottja vagy? Akkor a Cikkek-Írások bejegyzéseim biztosan érdekesek lesznek számodra!

  • Barátaiddal egy jó buliban töltődsz fel vagy inkább elvonulsz és olvasol egy jó könyvet? Logikusan, észérvek alapján döntesz vagy a megérzéseidre hagyatkozol? Racionalistának vagy Idealistának tartod magad? Mit gondolsz Hadvezér vagy Bajnok típus vagy? Esetleg Alkotó vagy Ellenőr típus?

    Rengeteg kérdés, amire megvannak a válaszok. Töltsd ki a 72 eldöntendő kérdésből álló MBTI tesztet, s a végén megtudod milyen típus vagy, mik a jellemzőid, milyen munka illik hozzád, milyen vagy a szexualitás terén és milyen típusú személyiség illik hozzád.

    Felkészültél? Akkor irány a teszt és ismerd meg magad még jobban!

Nem új keletűek azok a híresztelések, miszerint a nők egyre férfiasabbá válnak, a férfiak pedig egyre nőiesebbé. Ez egyfelől a fizikai test, a külső változását jelenti. Nőknél inkább a ruhák terén lehetett ezt észrevenni, míg a férfiaknál a kozmetikumok, testápolás terén történtek változások. Lélektani szempontból egyszerre jelent meg egy kényszer és egy igény is, ami befolyásolta a két nem fejlődését, változását. Jó vagy rossz az ilyen változás? Pontos válasz nincs, de az biztos, hogy a változás folyamatos.

Az üzleti szférában a férfias, határozott, domináns viselkedés rúghatott csak labdába, bármilyen nem képviselőjéről volt szó. A párkapcsolatokban pedig elfogadott, majdhogynem „előírt” nézet volt, hogy a férfi nem osztja meg az érzelmeit, nem kommunikál túl sokat, és hűvösen távolságtartó is akár. Ez úgy tűnik, működött, de elmúlt felette az idő. Egy ilyen végletesen egysíkú helyzet idővel egyértelmű, hogy megteremti azt, ami hiányzott belőle. Egyre több helyen lehet olvasni az úgynevezett női üzleti modellről, ami ugyan nem csak nők által alkalmazható, de az alaptulajdonságait, a hozzáállás módját tekintve gyökeresen más, mint a régi modell. Hatékonyságát pedig úgy tűnik az is alátámasztja, hogy egyre több kutatás jut arra az eredményre, hogy a munkahelyi hangulat nagyon fontos eleme az elégedettségnek és a teljesítménynek. Fontos az is, hogy ennek a hangulatnak a milyensége pénzbeli vagy hasonló elvű jutalmazó eszközökkel, szűkös keretetek között befolyásolható csak.

Hasonlóan érdekes annak a változásnak a folyamatát megfigyelni, ami a férfiakban olyan tulajdonságokat kezdett el megerősíteni, amit sokáig a nőiességgel hoztak párhuzamba. A gyengéd, figyelmes, törődő, érzelmeit kifejező, empatikus, érzékeny férfi mára egyesek szerint kicsit túl is lőtt a célon. A kemény macsó „felpuhulása” elkerülhetetlen volt, hiszen a nők felől komoly igény jelent meg egy olyan társra, aki lelkileg, érzelmileg is részt vesz a kapcsolatban, nem csak fizikailag. Egy ilyen változás mindkét felet szolgálja. Egyfelől szabadabb önkifejezésre ad lehetőséget, mélyebb kötődést, tisztább kommunikációt tesz lehetővé, valamint önismeret terén is sokat képes adni a feleknek a saját és a kapcsolatuk működésével kapcsolatban.

A véglet végletet vonz, a nagyon erős korlátokkal rendelkező struktúrától nem lehet elvárni, hogy azonnal a középpontra lépjen. Kialakult a nagyon kemény „férfias” nők csoportja is, akik vasakarattal és olyan domináns, elnyomó viselkedéssel irányítják környezetüket, ami már veszélyesen merev és rugalmatlan. Ez egyfelől komoly szakadékot képez az így viselkedő ember körül, másfelől folyamatos 100%-os kontrollt vár el, amit hosszú távon egyre nehezebb fenntartani. A fejlődés másik végén azok a férfiak jelentek meg, akik lelkileg és érzelmileg váltak túlérzékennyé. A túlságosan határozott viselkedés ellenpólusaként a döntésképtelenség, a potencia (itt: cselekvőképesség) elvesztése, valamint a túlzott emocionális bevonódás jellemzi őket. Némi rosszindulattal barátnőnek is szokták ezt a réteget hívni, mivel meghallgatni, beszélgetni, elemezgetni ugyan képes, de ezen túl nem várható tőle több.

A társadalomban a nemek tulajdonságaira komoly hatással van egy új igény megjelenése. Emellett azt is jó szemmel tartani, hogy a média milyen képet közvetít, mi az az eszmény vagy ideál, amit követendőnek tűntet fel. Érdekes példa, hogy divatlapok képein a férfi modelleket egyre gyakrabban jelenítik meg „női pózokban”. Ilyenek például a mellkast eltakaró kezek, a teljesen szőrtelen test vagy arc. Hasonlóképpen tény, hogy a férfiak számára, ma már ugyanúgy gyártanak sminkelésre, testápolásra, szépítkezésre alkalmas kozmetikumokat.

Sokan vannak, akik azt mondják, hogy a nőiesnek vagy férfiasnak nevezett tulajdonságok nem mások, mint a társadalom és a kialakult normák következményei. A nevelés, az iskolák, a környezet elvárásai változtatnák az embert férfivé vagy nővé? Az evolúció hívei biztosan nem értenének egyet egy ilyen felvetéssel. Ahogyan az is nehezen megoldható, hogy valaki minden elvárás és minta nélkül nőjön fel, a választás teljes szabadságát megkapva. A középutat sem könnyű megtalálni, még akkor sem, ha a sok vélemény és változat mind hordoz magában igazságot. A legjobb talán, ha az önkifejezésre és az önkép kialakítására minél szabadabb kezet kap az ember. Szabályokra minden közösségben szükség van, ahogy normára is, de ez, ha elég rugalmas, akkor nem gátló, hanem éppenséggel serkentő hatással lehet mindazokra, akik magukat keresik.


A képek forrása: fashiongonerogue.com, tumblr.com